Dieta nie musi być nudna

Budyń/Pudding

  • piątek, 18 października 2013
    • Pieczony pudding z dynią

       

      Składniki:

      - pieczona dynia 320 g

      - serek kremowy naturalny Arla Apetina 125 g (1 opakowanie)

      - mielone siemię lniane 30 g

      - migdały zblendowane 20 g

      - sojavit 85 - białko sojowe 10 g

      - kwaśna śmietana 18 % (u mnie z butelki firmy JAGR) 100 ml

      - 2 jajka (osobno żółtka i białka + szczypta soli)

      - słodzik w płynie

      - aromat do ciast np. waniliowy

      - czubata łyżeczka cynamonu

      - odrobina sody do pieczenia

      Wszystkie sypkie składniki mieszamy razem, następnie dodajemy upieczoną dynię serek kremowy, dwa żółtka oraz kwaśną śmietanę i rozgniatamy wszystko widelcem, aż powstanie masa bez większych grudek.  Dodajemy słodzik oraz aromat waniliowy.  Odstawiamy na 15 minut aby siemię mogło bardziej zagęścić masę. Nagrzewamy piekarnik do 170°C, malutką blaszkę 20x20 cm wykładamy papierem do pieczenia i spryskujemy beztłuszczowym sprayem.

      W czasie kiedy masa tężeje ubijamy pianę z białek, a następnie łączymy z masą dyniową. Całość przelewamy na blaszkę. Pieczemy około 30 -40 minut, aż cała masa się zetnie. Po wyjęciu z piekarnika studzimy i wkładamy do lodówki na minimum 1 godzinę.

      Pudding jest delikatny i wilgotny, dlatego dość ciężko jest go wykrajać z blaszki - więc najlepiej nakładać go łyżeczką :) Bardzo smaczny!


      Składniki odżywcze w 1 porcji - ok. 40 g (całość ponad 0,5 kg)

      Białko: 3 g

      Węglowodany: 1,75 g

      Tłuszcze:  4,15 g

      Kcal: 56

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      blogewelinka
      Czas publikacji:
      piątek, 18 października 2013 23:18
  • niedziela, 13 października 2013
    • Keto budyń czekoladowy

      Przeglądałam już opakowania wielu budyniów w sklepach, tych bez cukru i z cukrem - jednak w żadnym z nich ilość węglowodanów nie była dla mnie zadowalająca także postanowiłam zrobić sobie własny budyń :)

      Składniki:

      - mielone siemię lniane 20 g

      - sojavit 85 - odżywka białkowa sojowa 10 g

      - kakao gorzkie odtłuszczone 1 g (mała łyżeczka płaska)

      - olejek waniliowy do ciast

      - słodzik w płynie

      - mleko sojowe niesłodzone 75 ml

      - woda przygotowana ok. 160 ml

      Na małą zimną patelnię wysypać suche składniki, dodać wodę i całość zamieszać. Patelnię postawić na kuchence i zagotować. Masa zacznie bulgotać i powoli gęstnieć. Zmniejszyć moc kuchenki. Dodać słodzik oraz olejek, ciągle mieszając aby budyń nie przywarł do patelni. Na koniec dodać mleko sojowe, wymieszać, zagotować aż będzie ponownie bulgotać. Gdy wystarczająco zgęstnieje przelać na głęboki talerz. Chwilę przestudzić i gotowe!


      Składniki odżywcze dla całej 1 porcji:

      Białko: 15,17 g

      Węglowodany: 0,59 g

      Tłuszcze: 10,13 g

      Kcal: 165

      Następnym razem dodam jeszcze kosteczkę 5 g czekolady gorzkiej Wawel :) żeby było bardziej czekoladowe, a składniki odżywcze będą wtedy następujące:

      Białko: 15,75 g

      Węglowodany: 1,44 g

      Tłuszcze: 12,32 g

      Kcal: 190

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (2) Pokaż komentarze do wpisu „Keto budyń czekoladowy”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      blogewelinka
      Czas publikacji:
      niedziela, 13 października 2013 12:58

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych Top blogi Katalog-blogow.pl
Czas na Pizzę!! Nakarm Cukrzyka Jesienią

Opcje Bloxa