Dieta nie musi być nudna

Zupy

  • sobota, 09 listopada 2013
  • piątek, 01 listopada 2013
    • Zupa z dynią, selerem, cukinią oraz krewetkami LCLF

      Rozgrzewająca zupa w sam raz na obecną porę roku i pogodę!

      Składniki:

      - około 1 kg dyni (po wydrążeniu pestek i obraniu ze skóry zostało mi 680 g)

      - 1 duży seler (po obraniu zostało mi 250 g)

      - 1 duża cukinia (około 340 g)

      - 1 opakowanie krewetek koktajlowych (z "glazurą" miało mieć około 250 g - a bez 225 - a faktycznie miało bo odmrożeniu 175 g)

      Przyprawy:

      - 1 łyżka Ziarenek Smaku Winiary (10 g)

      - ostra papryk - pieprz cayenne

      - słodka papryka/ostra papryka

      - papryka chili suszona

      - pieprz czarny mielony

      - pietruszka suszona

      - odrobina imbiru mielonego (ponieważ za nim nie przepadam)

      - przyprawa Agio Olio e Chili - italian style  (z Lidla)

      - czosnek granulowany

      Dynię i seler myjemy, obieramy ze skóry i kroimy w kosteczkę. Warzywa wrzucamy do garnka, dodajemy ziarenka smaku, pieprz cayenne (ilość zależy od tego jak bardzo ostre potrawy lubimy), odrobinę imbiru, suszoną chili, kostkę pietruszki Knorr. Całość zalewamy ciepłą wodą i gotujemy około 20 minut aż warzywa zmiękną. Cukinię myjemy (ja oblewam wrzątkiem) i trzemy na dużych oczkach. Lekko miękkie warzywa w garnku blendujemy, a następnie dodajemy cukinię i gotujemy dodatkowe 10 minut.

      Krewetki zalewamy ciepłą wodą aby się rozmroziły. Następnie je osuszamy i dodajemy granulowany czosnek, słodką lub ostrą paprykę, suszoną pietruszkę. Gdy zupa będzie już gotowa rozgrzewamy małą patelnię spryskaną beztłuszczowym sprayem i wrzucamy na nią krewetki, które puszczą dość sporą ilość wody. Wtedy dodajemy przyprawę Italian Style (mieszankę ziół, czosnku i ostrej papryki). Gdy woda odparuje ponownie spryskujemy sprayem aby zapobiec przywieraniu. Smażymy aż się lekko zarumienią.

      Porcję zupy około 300 g wylewamy na głęboki talerz (lub miseczkę) i dodajemy 1/2 krewetek oraz obsypujemy suszoną papryką chili.


      Składniki odżywcze w 1 porcji z krewetkami (cała zupka około 2300 g) / bez krewetek:

      Białko: 13,56 g / 2,19 g

      Węglowodany: 6,18 g / 6,18 g

      Tłuszcze: 0,86 g / 0,42 g

      Kcal: 86 / 36

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (3) Pokaż komentarze do wpisu „Zupa z dynią, selerem, cukinią oraz krewetkami LCLF”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      blogewelinka
      Czas publikacji:
      piątek, 01 listopada 2013 19:50
  • piątek, 25 października 2013
    • Zielona zupa z brokułem, kalafiorem, cukinią, szpinakiem etc. LCLF

      Była już czerwona zupa - teraz czas na zieloną :)

      Składniki:

      - brokuł 200 g (u mnie mrożony)

      - kalafior 200 g (dałam świeży)

      - 1 cukinia 310 g

      - szpinak baby świeży 100 g (z Biedronki)

      - czosnek 3 małe ząbki (ok. 7 g)

      - około 2 łyżki przyprawa ziarenka smaku Winiary 20 g (z uwagi na brak własnego bulionu, jeśli chodzi o wartości odżywcze to ziarenka wypadają dość dobrze, podobnie jak delikat w płynie Knorr)

      - przyprawy azjatyckie z Lidla: suszona cebula dymka oraz suszone paseczki chili

      - Sojavit - odżywka białkowa sojowa firmy Olimp 20 g (1 miarka)

      Przepis jest banalnie prosty i szybki. Brokuły i kalafiora dzielimy na mniejsze różyczki, wkładamy do dużego garnka i zalewamy wrzątkiem (ok. 1,5-1,8 l). Dodajemy ziarenka smaku (2 płaskie łyżki). Gotujemy około 10 minut. W tym czasie na rozgrzaną patelnię psikamy beztłuszczowy spray, dodajemy szpinak, drobno pokrojony czosnek - mieszamy i zmniejszamy moc kuchenki. Szpinak zmniejszy swoją objętość, dodajemy suszoną dymkę oraz suszone chili, doprawiamy pieprzem i niewielką ilością soli. Chwilę jeszcze smażymy i ostawiamy patelnię. Kalafiora i brokuł blendujemy. Cukinii nie trzeba obierać a jedynie sparzyć wrzątkiem. Zetrzeć ją na tarce o dużych oczkach lub w food procesorze wtedy zajmuje to około 10 sekund! Startą cukinię dodajemy do zblendowanej zupy, następnie dodajemy szpinak i ponownie paseczki suszonego chili i cebuli dymki. Na koniec dodać jeszcze odżywkę białkową sojową i wymieszać. Gotujemy jeszcze jakieś 5-10 minut - przygotowanie całości zajęło mi niecałe pół godziny także to naprawdę szybka i zdrowa zupka.

      Podajemy z łyżką (15 g) jogurtu greckiego light oraz bardzo cieniutko startym parmezanem (1 g)




      Składniki odżywcze w całej zielonej zupie:

      Białko: 35,67 g

      Węglowodany: 22,22 g

      Tłuszcze: 2,73 g

      Kcal: 322

      W jednej porcji (300 g) + łyżka jogurtu greckiego + parmezan:

      Białko: 5,98 g

      Węglowodany: 4,23 g

      Tłuszcze: 1,24 g

      Kcal: 63

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      blogewelinka
      Czas publikacji:
      piątek, 25 października 2013 15:59
  • środa, 23 października 2013
    • Zupa z kalafiora, botwinki i pora LCLF

      Zdrowa zupka na bazie warzyw, bez mięsa - taka niskokaloryczna "przekąska" kiedy mamy ochotę podjadać bez wyrzutów sumienia.

      Składniki:

      - boćwina 360 g

      - kalafior 300 g

      - por 190 g

      - bulion rosołowy odtłuszczony (ja miałam już wcześniej ugotowany i zamrożony - jeśli takiego nie mamy można ugotować wywar używając jakiś przypraw rosołowych, warzywnych - ważne tylko żeby nie miały zbyt dużo węglowodanów i tłuszczów także kostki rosołowe odpadają!)

      - sól, pieprz

      - do podania z łyżką jogurtu greckiego

      - dwie łyżki octu

      W dużym garnku gotujemy wodę, dodajemy soli i kalafiora. Pora myjemy, kroimy wzdłuż a następnie na pół-talarki. Patelnię nagrzewamy i spryskujemy sprayem beztłuszczowym, dodajemy pora, solimy i pieprzymy. Chwilę obsmażamy i dodajemy trochę wody, zmniejszamy moc kuchenki i dusimy pora aż zmięknie. Kalafiora nie rozgotowujemy,, ponieważ i tak zostanie zblendowany i zdąży zmięknąć. Z garnka z kalafiorem odlewamy większość wody i dodajemy bulion (ja swój przed zamrożeniem ochłodziłam i zdjęłam cały tłuszcz, także teraz nie ma ani jednego "oczka") lub nie odlewamy wody i dodajemy przyprawy rosołowe. W moim garnku było w sumie około 2 litrów zupy. Boćwinę myjemy, małe buraczki obieramy i kroimy w talarki, dodajemy do garnka z kalafiorem, 1/2 boćwiny kroimy drobno i dodajemy do garnka. Chwilę gotujemy a następnie blendujemy całość. Pozostałą część botwiny również drobno kroimy i dodajemy do garnka. Dodajemy ocet, ewentualnie przyprawiamy solą i pieprzem.  Gotujemy aż lekko zmięknie.

      Podajemy z łyżką jogurtu greckiego light. Przechowujemy w lodówce.



      Wartości odżywcze całej zupy (po ugotowaniu około 2000 g):

      Białko: 19,5 g

      Węglowodany: 17,86 g

      Tłuszcze: 3,91 g

      Kcal: 255

      Na jedną porcję (300 g) z łyżką (15 g) jogurtu greckiego:

      Białko: 3,36 g

      Węglowodany: 3,33 g

      Tłuszcze: 1,10 g

      Kcal: 46

      Mało kalorii a najeść się można :)

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      blogewelinka
      Czas publikacji:
      środa, 23 października 2013 22:39

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych Top blogi Katalog-blogow.pl
Czas na Pizzę!! Nakarm Cukrzyka Jesienią

Opcje Bloxa